Департамент агропромислового розвитку
м. Суми вул. Першотравнева, 29
Тел.: (0542) 77-15-37, (0542) 77-02-70
Факс: (0542) 61-13-62
E-mail: Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. вам потрібно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.

 

Розпорядок роботи: понеділок - четвер – з 8.00 до 17.15;
п’ятниця – з 8.00 до 16.00; обідня перерва – з 12.00 до 13.00;
вихідні дні: субота, неділя.

ПРО РОБОТУ М’ЯСОПЕРЕРОБНИХ ПІДПРИЄМСТВ СУМСЬКОЇ ОБЛАСТІ У СУЧАСНИХ УМОВАХ

 

10 квітня 2014 року в Департаменті агропромислового розвитку Сумської обласної державної адміністрації за участю керівників обласних структур проведено нараду з керівниками м’ясопереробних підприємств області під час якої обговорили роботу підприємств в умовах сучасності та перспективи щодо їх подальшого розвитку.

Переробкою м’яса, виробництвом м’ясних та ковбасних виробів у Сумській області займаються 7 промислових підприємств: ПАТ «Конотопм’ясо», ТОВ «Стар-майстер через Лебединський м’ясокомбінат», ПАТ «Охтирський м’ясокомбінат», підприємство ОССТ «Облспоживспілка» «Сумський виробничий комбінат», ТОВ «Ворожба», ТОВ «Лебединські ковбаси», ФОП «Чалий».

Проектні виробничі потужності підприємств дають можливість виробляти м’яса і субпродуктів – 17,8 тис. тонн на рік, ковбасних виробів –  2,8 тис. тонн на рік.

Проте за результатами роботи першого кварталу цього року потужності підприємств по області були використані: по виробництву м’яса та субпродуктів на  21 %, ковбасних виробів – 45 %.

Обсяги закупівлі м’яса в живій вазі за січень-березень 2014 року скоротилися на 12% до відповідного періоду минулого року;

виробництво  м’яса та субпродуктів  - на 37%,

ковбасних виробів збільшилось  на 10%.

Генеральний директор ДП «Сумистандартметрологія», Віктор Хярм,  зробив акцент на необхідності впровадження систем управління безпечністю харчових продуктів на підприємствах харчової промисловості у відповідності з Європейськими стандартами.

Керівники м’ясопереробних підприємств озвучили проблемні питання, що впливають на зниження виробничих показників:

Мінімальні шанси щодо отримання тендерів для постачання м’ясної продукції до бюджетних закладів області, а це 50% від виробництва всієї продукції. Крім того не рівні умови тендерних закупівель стосовно сплати податку на додану вартість, який для промислових підприємств становить 20%, а для приватних підприємців – це розмір фіксованого податку, суттєво знижують прибуток від реалізації продукції.

Відсутність обігових коштів, як наслідок низького рівня збуту готової продукції через високу конкуренцію з підприємствами м’ясопереробної галузі інших областей.

На думку учасників наради, для подальшого розвитку м’ясопереробної галузі необхідно створити рівні умови діяльності для всіх переробників і виробників м’ясної продукції;

ініціювати зміни до нормативно-правових актів про державні закупівлі;

привести вітчизняну законодавчу базу щодо безпечності харчових продуктів у відповідність до Європейських стандартів.